Тест Fujifilm X-Pro1

on

Взявши в руки Fujifilm X-Pro1, зразу відчуваєш неординарність цієї камери. Її дизайн недвозначно натякає на зв’язок із висококласними камерами кількох минулих десятиліть, якість виготовлення лише підтверджує це перше враження, а процес зйомки приємно дивує своїми результатами. Це не просто якісна техніка, це харизматична техніка. Кому може бути цікава така камера? В першу чергу тим, в кого вже достатньо досвіду фотографування серйозними системами і кому вже нема сенсу гнатись за кілограмовими «тушками» повного кадру, такою ж громіздкою оптикою – і хто має можливість купити ультимативну і при тому досить компактну камеру, щоби брати її з собою якнайчастіше та просто насолоджуватись зйомкою в будь-якій ситуації. X-Pro1 можна брати з собою всюди: на відпочинок, невеликий репортаж, пленер, не соромно з’явитись з нею і в студії.

За кілька днів зйомки я зрозумів, що почав симпатизувати цій камері, прощаючи певні незвичні чи незручні мені речі у ній. А все через атмосферу, яку передає X-Pro1 на знімках і яку створює для самого фотографа. З нею мені захотілось побільше ходити по вулицях і просто фотографувати людей, шукати цікаві місця чи ситуації (навіть не дуже маючи час на це). Якщо ще й поставити на X-Pro1 ширококутний компактний об’єктив, то цей комплект майже ідеальний для вуличного фото, подорожей екзотичними місцями.
Мабуть, X-Pro1 не для всіх. Комусь не підійде немала вартість, декому треба просто нічим не видатну «робочу коняку». Втім, є і трохи менш «вибагливі» і доступніші моделі X-E1 та X-M1, які можуть здивувати не меншою мірою. Хто ж хоче мати топове обладнання, для того приставка Pro1 буде відповіддю.

Також, можливо, в найближчі кілька років поки що рано говорити про цілковиту смерть дзеркалок та миттєвий розквіт бездзеркалок, проте за останніми точно майбутнє. Вони вже фактично не поступаються дзеркальним братам за більшістю показників, а за суб’єктивними враженнями може і класти їх на лопатки. Саме тому вони будуть поступово витісняти дзеркалки, поступово здобуваючи перевагу і в топовому сегменті. З появою більш досконалих функцій якість та комфорт бездзеркалок (розширені можливості редагування фото, спрощення самого процесу фотографування через нові підходи до фокусування, управління камерою) просто не лишить нам вибору :)
І я думаю, що це дуже добре.

Кому ж цікаво почитати ще про мої думки про технічну частину камери, після фотогалереї йде лаконічний огляд основних моментів, через що X-Pro1 в мене викликала схвалення чи, навпаки, критику.

ГАЛЕРЕЯ ФОТО, ЗНЯТИХ НА FUJIFILM X-PRO1

Дизайн та ергономіка. Корпус камери суцільнометалевий, дуже надійний. Стилізований він під преміальні плівкові камери (можна ставити поруч з Leica M9). В метро, на публічних заходах люди звертають увагу на цю камеру (дехто думає, що вона насправді десь із 70-х). Управління загалом зручне, хоча після сучасних дзеркалок чи мильниць доведеться кілька годин звикати.
Втім, є певні особливості конструкції, які для декого можуть здатись недоліками (хоча деякі з ним цілком виправдані рамками стилізації під ретро). Наприклад, зразу відчувається відсутність повноцінного хвату, що заважає тримати камеру аж настільки впевнено однією рукою. Також бракує поворотного екрана, до якого так швидко звикаєш, і який на такого типу камері був би справді незамінним для ненав’язливої вуличної фотографії. Ще дивна річ – видошукач з обох боків швидко покривається відбитками пальців. Коли я отримував камеру на тест, то подумав, що ним користувались дуже недбайливо, тому зразу ж протер всі замацані поверхні, особливо видошукач. Через день я вже сам непомітно для себе став таким «нечупарою». Більш суттєвим недоліком є таке розташування штативного гнізда, що не дозволятиме відчинити батарейний відсік (куди вставляється також картка пам’яті, яку неможливо буде швидко замінити чи просто вийняти) зі штативною платформою на фотоапараті.

Світлочутлива матриця. Кроп-фактор тут 1,5, тобто стандартного APS-C розміру (23,6×15,6 мм). 16,3 Мп достатньо для хорошої деталізації. Діапазон чутливості ISO 100-25600; при тому цілком робочими можна вважати 100-6400. Порівняно з моєю Canon 650d шуми на ступінь-два менші при тих самих значеннях ISO, а також мають приємніший характер (більша схожість на зернистість плівки). Ще я помітив, що при абсолютно аналогічних параметрах експозиції (ISO, витримка, діафрагма, а також та сама фокусна відстань об’єктивів) порівняно з тим же 650d експонометр X-Pro1 показує -2/3 EV (якщо 650d стоїть на нулю), тобто зображення на ньому помітно темніше. Однак, це не є критичним моментом, враховуючи дуже якісну роботу на високих ISO.
Якщо коротко – матриця заслуговує лише похвал.

Автофокус. Як на бездзеркальну камеру, він достатньо швидкий, переважно коректно працює (крім умов поганого освітлення – тоді може сфокусуватись не з першого разу). Однак, порівняно з дзеркальними камерами, X-Pro1 трохи програє у надійності термінового фокусування, особливо в умовах репортажної зйомки.
Ручне фокусування не дуже практичне через особливості екрана та видошукача (про це йдеться нижче). Це при тому, що всі об’єктиви Fujifilm X-Mount мають просто шикарні кільця фокусування з плавним ходом – навіть у 18-55/2.8-4.0 воно, а також кільця зуму та діафрагми зроблені з металу, як і майже весь об’єктив).

Серійна зйомка. Максимальна скорострільність пристойна – 6 кадрів за секунду, в буфер одночасно влізає до 20 кадрів JPEG та 12 у RAW.

Екран. Попри високу роздільну здатність та схему пікселів RGBW (додатковий білий піксель), екран виглядає не так ефектно, як 3-дюймові аналоги конкурентів. Це трохи засмучує, бо при перегляді на навіть на посередньому моніторі зразу бачиш його недоліки. Ситуацію частково рятує більш якісний видошукач в електронному режимі.

Видошукач. У камері стоїть гібридний видошукач (є можливість перемикатись між електронним зображенням спеціальним важелем на передній частині камери). Особливої користі від використанні оптичного режиму роботи видошукача не помітив, оскільки через нього ти завжди бачиш значну частину самого об’єктива, а зона захоплення реального зображення досить мала, щоб повністю контролювати зйомку. Натомість, електронний видошукач здався мені кращим від екрана (більше точок, ймовірно – стандартна схема RGB). Більшість часу знімав саме через нього.

Відеозйомка. Фактично та функція, для якої X-Pro1 створювався в останню чергу – і це при можливості зйомки в 1920х1080/24p та наявність вбудованого стереомікрофона, непогану роботу постійного автофокуса. Втім, це виглядає не так захопливо, оскільки є лише п’ять параметрів, які можна налаштувати: формат запису (1080р або 720р), діафрагму (на самому об’єктиві), баланс білого, ефекти плівки, корекцію експозиції на +/-1 EV та режим фокусування. Тобто, неможливо виставити ні значення ISO, ні витримку кожного кадру та вибрати якусь іншу частоту кадрів, ніж 24 за секунду.

Цікаві функції. До них можна зарахувати мультиекспозицію (з обмеженням світлочутливості до ISO 1600), різноманітні ефекти моделювання плівкової фотографії (майже як вбудований Instagram), електронний рівень (горизонт), розширення динамічного діапазону (100%-200%-400%), кругова панорамна зйомка.

ПОРІВНЯЛЬНІ ФОТО

test

Відмінний характер розмиття об’єктів не у фокусі. У Canon більш аналітичний, у Fujifilm – більш художній. І це один з небагатьох знімків, на яких мені вдалось спровокувати у фуджінонівського 18-55 хроматичні аберації. Ще варто додати, що цей об’єктив майже ідеально справляється з контровим слітлом – жодних зайчиків, райдуг чи інших паразитичних відблисків.

test2

Більш-менш співмірна різкість та роздільна здатність у центрі фото, проте по краях кадру Fujinon 18-55 має помітну перевагу.

test3

Відмінності у автоматичному виборі балансу білого за складних умов освітлення. Canon, як то кажуть “жовтить”, Fujifilm зберігає нейтральну картинку.

test4

Старому-доброму Canon FL 55/1.2 вдалося обійти кітовий Fujinon по роздільній здатності та різкості.
Хоча я підозрюю, що у випадку з X-Pro1 фокусування могло бути не 100% коректне через труднощі визначити його точність і через екран, і через видошукач (виставляв так, як виглядало найбільш чітко – на кількох аналогічних знімках не вдалось добитись більшої чіткості зображення, ніж тут).

Дякую Fujifilm Ukraine за надану можливість випробувати X-Pro1.

Напишіть коментар